עוד באתר:    פעילויות קרובות    מסיבות רווקות/רווקים    פעילות לארגונים/למשפחות    קונצרטמדיטציה בטבע    קישורים    בנייה אקולוגית    מפת האתר
                    
                     שיטת גרינברג    דמיון מודרך    מדיטציה    צלילים של ריפוי    טאי צ'י וצ'י קונג    רמנה מהרישי    הרשמה לקבלת עדכונים    מאמרים וציטוטים

                                                     Space2b - כל הזכויות לאתר זה שמורות לגיא שמר  ...  עיצוב ובניית אתר - גיא שמר

  
מדיטציה של אור
טאי צ'י  וצ'י גונג
 

      איכויות בטבע

 

כוחו של הרגע הזה

                                      נשימה
והגוף
הפנימי   
 

ויפאסנה

 

אנפנה

 

דף הבית

צרו קשר
     

 


 

המידע הניתן כאן הוא כללי, יש להתייעץ עם מורה או אדם מוסמך אחר (כמו רופא או מדריך) לפני שמתחילים לתרגל בצורה אינטנסיבית. כאשר מתרגלים מדיטציה כלשהי חשוב לא "לרצות" דבר (כמו להצליח, לרצות לחוש משהו ספציפי, להגיע לשקט, ל"הארה"...) אם עולה תחושה כלשהי שלא ציפינו לה, או מחשבות שחוזרות ועולות, כדאי פשוט להתבונן בהן.. הנה... עולות שוב מחשבות... אין טעם להלחם בשום תופעה שעולה באופן טבעי, רק לצפות בה ולהשיב את תשומת הלב (במידת האפשר) אל מוקד התרגול.
                                    בחזרה לדף הראשי
גלרית תמונות

בחזרה לדף מדיטציות כללי

 

 

אנפנה

במדיטציה זו (שנעשית בד"כ בישיבה עם גו זקוף) מתבוננים בנשימה, ומתמקדים באזור הנחיריים והשטח שמעל לשפה העליונה. בעיניים עצומות, פשוט צופים בנשימה הטבעית כפי שהיא, אויר נכנס, אויר יוצא... לא מנסים לשנות דבר,
אם היא שטחית- ניתן לה להיות שטחית, אם היא עמוקה- שתהיה כפי שהיא. אפשר לשים לב לתחושה של מגע האוויר עם השטח שמתחת לנחיריים ומעל לשפה העליונה. לטמפרטורה של האוויר, לתחושה שנוצרת על פני העור.

אפשר לשבת כך בין  10 דקות לשעה, על פי יכולתכם ונסיונכם.  
המדיטציה הזו יוצרת שקט ממחשבות ומחדדת מאד את הריכוז, היא טובה כהכנה לויפאסנה שבה נדרשת יכולת ריכוז ותשומת לב לגוף.