עוד באתר:    פעילויות קרובות    מסיבות רווקות/רווקים    פעילות לארגונים/למשפחות    קונצרטמדיטציה בטבע    קישורים    בנייה אקולוגית    מפת האתר
                    
                     שיטת גרינברג    דמיון מודרך    מדיטציה    צלילים של ריפוי    טאי צ'י וצ'י קונג    רמנה מהרישי    הרשמה לקבלת עדכונים    מאמרים וציטוטים

                                                     Space2b - כל הזכויות לאתר זה שמורות לגיא שמר  ...  עיצוב ובניית אתר - גיא שמר

  
מדיטציה של אור
טאי צ'י  וצ'י גונג
 

      איכויות בטבע

 

כוחו של הרגע הזה

                                      נשימה
והגוף
הפנימי   
 

ויפאסנה

 

אנפנה

 

דף הבית

צרו קשר
     

 


 

המידע הניתן כאן הוא כללי, יש להתייעץ עם מורה או אדם מוסמך אחר (כמו רופא או מדריך) לפני שמתחילים לתרגל בצורה אינטנסיבית. כאשר מתרגלים מדיטציה כלשהי חשוב לא "לרצות" דבר (כמו להצליח, לרצות לחוש משהו ספציפי, להגיע לשקט, ל"הארה"...) אם עולה תחושה כלשהי שלא ציפינו לה, או מחשבות שחוזרות ועולות, כדאי פשוט להתבונן בהן.. הנה... עולות שוב מחשבות... אין טעם להלחם בשום תופעה שעולה באופן טבעי, רק לצפות בה ולהשיב את תשומת הלב (במידת האפשר) אל מוקד התרגול.
                                    בחזרה לדף הראשי
גלרית תמונות

בחזרה לדף מדיטציות כללי

 

 

ויפאסנה   
מומלץ לשבת בתנוחה נוחה (מי שיכול ישיבת לוטוס או כריעה), העיניים עצומות ותשומת הלב מופנית פנימה אל הגוף והגו זקוף. מתחילים לסרוק את הגוף, חלק אחרי חלק, מקודקוד הראש ועד לכפות הרגליים ולהיפך. מחפשים בעיקר תחושות פיזיות לחלוטין: תחושת חום, קור, גירוד, עקצוץ, נימול, כבדות, קלות, זרימה, מוצקות, ריקות... לאחר שחשנו תחושה באזור מסויים אפשר להמשיך הלאה. אם אין תחושה- אפשר להשאר באזור למשך
כשתי דקות, ואז להמשיך. בדרך כלל מתרגלים מדיטציה זו למשך שעה, בה מנסים לשמור על תנוחה קבועה ועיניים עצומות.

כדאי לתרגל מדיטציה זו לאחר הדרכה מתאימה.